Porondra fel!
szerző: Szántó Sz. Erika
A cirkusz, bárhol is tartott a világ, mindig kiemelkedő jelentőséggel bírt. Shakespeare például félig mosolygó, félig síró bohóca mögé rejtette társadalom- és önkritikáját, csakúgy ahogy később egy-egy alkotásában Cézanne, Chagall, Miró vagy Picassó is. A filmekben, videoklipekben a porond már kissé groteszk értelmezést kap: a cirkuszt a szórakoztatás mai szimbólumai ugyanis vagy elragadóan varázslatosnak, vagy éppen aktualitását vesztett letűnt korok pódiumának állítja be.

A cirkusz minden formáját jól ismerő Britney Spears, 2008. december 2-án adta ki visszatérő Circus című albumát. A klipben Britney csábos bűvésznőt alakít, a porond pedig ebben az esetben felér egy szexuális segédeszközzel.



És akkor íme az örök vetélytárs. A dalpárbaj nyertese egyértelműen Christina Aguilera, a Welcome (Enter The Circus) című számával. Kifinomultabb, érettebb munka, a video pedig tökéletes századeleji hangulatot áraszt.
„Vártam, míg az épület ingása eléri a holtpontot - ekkor halálos csöndben kiegyenesedtem, kibontottam trikómat és kihúztam a hegedűt... Remegő kézzel illesztettem rá a vonót... most egyik lábammal tapogatózva, lassan elengedtem a póznát - előredőltem... egyensúlyoztam néhány percig... s felhasználva a rémület csöndjét, mely odalent kitátotta a szájakat s marokra fogta a szíveket... lassan és remegve játszani kezdtem a melódiát, amit régen, régen, régen hallottam egyszer zengeni és zokogni a szívemben.”(Karinthy F.)



Lenny Kravitz negyedik albuma, az 1995-ös Circus legendásan rosszul sikerült. A zenész csak nagy nehezen tudott kilábalni a lemez okozta hullámvölgyből. „Rengeteg különböző elem van a zenémben, és ez tényleg azt mutatja honnan jöttem és persze, hogy hová tartok.”-mondta. Nézzük hát a rettenetet. Lenny dalban mondja el.
 


Evezzünk most hazai vizekre, hiszen miénk ez a cirkusz (persze csak amíg a törpe ordibál, és az óriás félreáll).



Végül pedig következzen egy másfajta cirkusz, a Hülye járások Minisztériumának jóváhagyásával.