|
| | | A szabadulóművész apológiája | szerző: Szántó Sz. Erika |
Feljegyzések a Krétakör interaktív felvonásokra tagolt operajellegű játékáról. -Míg a RÉS, egy életéből valamilyen módon kiutat kereső ember menekülését mutatta be, (mert a házasság, családalapítás bár kontextusa válogatja, de sokszor menekülés és nem valódi, átgondolt szándék. A házasság értelmét logikusan nem is lehet ábrázolni, csak képekben, hasonlatokban, mint a költészet tárgyát), addig a Laborhotel a valóságot, a kapcsolatok valóságát járta körül. Mi a valóság? Hangzott el többször a kérdés. Viszonyítási alap? Pillanatfelvétel? -Az alternatív színházról: mell, pina, fasz. Nem mindegy a sorrend. -„A szexualitás inkább a hatalmi viszonyok rendkívül telített kereszteződési pontja, férfiak és nők, fiatalok és öregek, szülők és gyerekek, nevelők és tanítványok, papok és hívõk, a közigazgatás és a lakosság között.” -A francia lány, mikor egyedül marad, felhívja a barátját. A lány támogatást és védelmet vár, nem érdekli az igazság. -Biztos eltúlzod, miért beszéltek volna ki? Nincs kedve még a barátja előtt is megvédeni magát, de már belekerült, egyre görcsösebben ragaszkodik a véleményéhez. Összevesznek. Hogy tud ennyire elsikkadni a kommunikáció a kapcsolatokban? Jönnek a halottkémek. -Fürdő. Lehet a koleszban, egy kempingben, bárhol. Zuhanyoznak. Követünk egy lányt, levetkőzik, behúzza a függönyt. Tisztálkodás közben franciául beszélget a másikkal. Bejön két magyar lány fürdőköpenyben, neszesszerüket szorongatva. Ők is tusolnak. Közben vidáman csevegnek. Nevetnek. Saját nyelvükön, saját kódrendszerükkel beszélnek egymással. Kimennek. -Hallottad miket mondtak, és hogyan? -hangzik franciául. Biztos rólunk beszéltek. -A férfi vajon rájön valaha miért ölte meg magát a lányt? Minden igyekezete ellenére, nem hiszem. -Bámulunk. Punc, hozz egy liter tejet. A színházi fikciót szét lehet választani a valóságtól? -Schilling Árpád magával kezdi a kitárulkozást: látjuk felnőni, látjuk az életét, szerelmét és házasságát, gyermeke születését. Látjuk, hogyan találja meg a Rést a valóságba és az életbe, hogyan születik meg lányával együtt, vagy újjá. -Egy szoba. Az anya terrorizálja a lányát. -Megmutatod mit csináltál? ("you're not my mom"-hangzik a dalban) -Ügyes vagy, de te tudsz ennél jobbat is, tudsz ennél jobbat is. A szabadulóművész apológiájáról bővebben: www.szabadulomuvesz.kretakor.hu kretakor.blog.hu
|
|
|
|